GUACAMOLE

15 marca


Pewnie każdy z Was ma jakiś ulubiony dodatek do pieczywa. U mnie króluje guacamole, uwielbiam je ja i mój mąż. Najważniejsze w zrobieniu guacamole jest dojrzałe i miękkie awokado. Ja Wam podaję przepis na moje ulubione z pomidorami i czosnkiem. Jeśli lubicie zajadać nachosy to to też będzie świetnie pasować. Ja uwielbiam na świeżym pieczywie z dodatkiem świeżej papryki. Spróbujcie raz a na jednym razie się nie skończy ;)

Składniki: (u mnie na 2 dni)
  • 2 dojrzałe awokado
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 pomidor
  • sok wyciśnięty z cytryny lub limonki (ok 2 łyżek)
  • sól, świeżo zmielony pieprz, szczypta chilli
  • dodatkowo: szczypiorek lub pietruszka jeśli macie pod ręką

Awokado myjemy i przekrajamy na pół. Wyciągamy pestkę i wydrążamy środek awokado do miseczki. Czosnek obieramy i drobno siekamy, dodajemy do awokado. Całość rozgniatamy porządnie widelcem lub blendujemy na gładką masę. Pomidora sparzamy wrzątkiem i obieramy ze skórki (chociaż nie koniecznie trzeba obierać, ja czasem tego nie robię;). Kroimy drobno pomidora i dodajemy razem z sokiem z cytryny do miseczki. Przyprawiamy wg uznania i całość mieszamy. Możecie posiekać szczypiorek lub natkę pietruszki i również dodać. Smacznego :)

Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com