PUSZYSTY SERNIK NA OWSIANO ORZECHOWYM SPODZIE

12 marca

Mój mąż ma dzisiaj imieniny a ja całkowicie o tym zapomniałam. Aż wstyd się przyznać, ale to pewnie przez ten dzień mężczyzny 10 marca, którego chyba kiedyś nie było..?? Był tylko dzień chłopaka 30 września i tyle, a teraz nagle jeszcze dzień mężczyzn. No ale to nieważne. Na szczęście z rana dowiedziałam się od teściów, że dziś imieniny Grzegorza, więc szybko trzeba było coś wymyślić. A że mój mąż uwielbia serniki (szczególnie te na owsianych spodach), padło na sernik. Dziś spód z płatków owsianych, słonecznika i orzechów włoskich. Sernik wyszedł pyszny i bardzo puszysty. Jeśli lubicie serniki to polecam :)

Składniki na spód:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 0,5 szklanki mąki żytniej
  • 0,5 szklanki nasion słonecznika
  • 0,5 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 duża łyżka masła orzechowego
  • 1 duża łyżka miodu
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kakao
Wszystkie składniki wymieszać razem w misce. Formę wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać ten nasz spód. Wygładzić łyżką i zapiec 10-15 minut w 160ºC. W tym czasie przygotować masę na sernik.
Składniki na masę sernikową:
  • 6 jaj (oddzielnie białka i żółtka)
  • 500g twarogu
  • 400g jogurtu greckiego
  • 1 budyń waniliowy
  • 8 łyżek ksylitolu

Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka zmiksować z ksylitolem, dodać twaróg, jogurt i proszek budyniowy. Porządnie zmiksować. Dodać ubite białka i delikatnie wymieszać. Wylać na lekko podpieczony spód i piec dalej w 160ºC przez  ok.100 minut do zarumienienia. Wyłączyć piekarnik i zostawić jeszcze sernik na 30 minut przy uchylonych drzwiczkach, Smacznego. 

Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com