BABKA JOGURTOWO MARCHEWKOWA

06 kwietnia

Witajcie!
Pogoda jakoś tak mało wiosenna, a niedługo przecież Wielkanoc. Też tak macie, że gdy szaro buro za oknem to tak samo się czujecie? Na poprawę nastroju przygotowałam dla Was propozycję na pyszne, zdrowe ciasto marchewkowe. Robiłam je zawsze w keksówce, tym razem zrobiłam w formie babki i wyszło super. Ciasto jest wilgotne, cynamonowe no i ma śliczny pomarańczowy kolor. Ładnie udekorowane może być ozdobą stołu wielkanocnego. Ciasto robi się błyskawicznie, więc nie sprawi Wam problemu, więc zachęcam do wypróbowania przepisu.
Składniki:
  • 2 szkl mąki (orkiszowa i owsiana)
  • 3/4 szkl ksylitolu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl jogurtu naturalnego
  • 1/4 szkl oleju
  • 2 starte marchewki


W dużej misce wymieszajcie wszystkie suche składniki, w mniejszej mokre (jajka, jogurt, olej). Do suchych dodajcie składniki mokre i na koniec startą marchewkę. Wymieszajcie dokładnie. Jeśli robicie w keksówce to wyłóżcie ją papierem do pieczenia. Jeśli w formie na babę to wysmarujcie ją olejem i obsypcie mąką. Pieczcie w 180ºC ok 60 minut. Udekorujcie wg gustu. Ja udekorowałam lukrem z ksylitolu i soku wyciśniętego z pomarańczy oraz jagodami goji i migdałami. 

Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com