BABKA NA MĄCE ORKISZOWEJ I RYŻOWEJ Z MAKIEM

12 stycznia

Zastanawiając się co zrobić mojemu dziecku na wycieczkę do teatru, aby nie wróciło głodne, zrobiłam babkę. I to nie byle jaką babkę, bo na mące orkiszowej i ryżowej a syn zażyczył sobie babkę z makiem. No i wyszło mi takie coś :) Całkiem niezłe do popołudniowej yerba mate ;)
Składniki:
  • 200g mąki orkiszowej
  • 200g mąki ryżowej
  • 200g ksylitolu
  • 250g masła
  • 4 jajka
  • 1/3 szkl mleka
  • 1 szkl suchego maku
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej

Miękkie masło utrzyjcie z ksylitolem. Cały czas miksując wbijcie po kolei jajka. Dodajcie mąki z sodą, mleko i zmiksujcie dokładnie. Wsypcie mak i gotowe ciasto przełóżcie do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Rozgrzejcie piekarnik do temperatury 180ºC i pieczcie około 70 minut. Sprawdzicie czy ciasto już jest gotowe za pomocą drewnianego patyczka. Jeśli wbijecie w ciasto i patyczek będzie suchy tzn, że ciasto jest gotowe, jeśli mokry to dajcie mu jeszcze chwilkę. Smacznego :)

Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com