BANANOWE MINI PĄCZKI

22 lutego

No dobra, tłusty czwartek już jutro, więc podaję Wam nasz ulubiony przepis na szybkie bananowe pączusie. Przepis łatwy i bardzo smaczny, na tłusty czwartek w sam raz. U mnie znów mąka kokosowa, owsiana i orkiszowa, dlatego mi troszkę popękały, ale smak jest idealny. Bo nie o wygląd tu chodzi ;) Z wierzchu chrupiące, w środku puszyste i mięciutkie jak prawdziwe pączusie. Mmmm.., pycha :)

Składniki:
  • 3 dojrzałe banany
  • 1,5 szklanki mąki (u mnie orkiszowa, owsiana i kokosowa w równych proporcjach)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ksylitolu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka octu
  • do obtoczenia: ksylitol i cynamon wymieszany pół na pół
  • olej do smażenia ok 0,5 litra
Banany zblendujcie na jednolita masę lub rozciapcie je widelcem. Dodajcie resztę składników i wymieszajcie. Rozgrzejcie olej w średnim garnku. Na gorący olej wrzucajcie łyżeczką kawałki ciasta lub ulepcie najpierw kuleczki jak dacie radę. Wszystko zależy od konsystencji ciasta, czyli od tego jakich mąk użyjecie. Smażcie kilka minut do zarumienienia, obracając pączusie. Wyjmujcie na ręcznik papierowy, aby wchłonął nadmiar tłuszczu. Po chwili obtoczcie pączusie w ksylitolu i cynamonie. Smacznego :)


Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com