ZDROWE PIECZONE PĄCZKI

21 lutego

Już któryś raz na tłusty czwartek robię pączki pieczone. Właściwie to moje dzieci uwielbiają bananowe pączusie, więc postaram się jutro je zrobić i wrzucić post. A póki co może ktoś z Was będzie miał ochotę zrobić właśnie pieczone. Kiedyś robiłam z mąki pszennej pełnoziarnistej, tym razem postanowiłam się pobawić z mąkami bezglutenowymi. Przez dodatek mąki kukurydzianej i kokosowej moje pączusie popękały, ale są nadal smaczne. No i wyglądają jak dobre ciasteczka. Więc jeśli macie ochotę na odchudzone pączki to trafiliście idealnie ;)
Składniki:
  • 40g drożdży
  • 2 szklanki mleka (u mnie kokosowe)
  • 4,5 szklanki mąki (u mnie 1 szkl kukurydzianej, 1,5 szkl kokosowej i 2 szkl orkiszowej)
  • 0,5 szklanki ksylitolu
  • 70g masła
  • 2 jajka
  • 150g jogurtu greckiego
  • dodatkowo do nadziania: budyń, marmolada, ulubiony dżem

Drożdże rozpuśćcie w letnim mleku. Masło roztopcie w garnuszku. W dużej misce wymieszajcie mąkę, ksylitol, jajka i jogurt. Dodajcie mleko z drożdżami oraz przestudzone roztopione masło. Porządnie wyróbcie ciasto i odstawcie na jakieś 1,5 godziny w ciepłe miejsce. Po tym czasie rozwałkujcie ciasto i wykrawajcie szklanką kółka. Na środek nałóżcie łyżeczkę nadzienia (u mnie dżem truskawkowy 100%) i sklejcie. Połóżcie na blachę pączusie na jakieś 30 minut do lekkiego wyrośnięcia. Pieczcie 15-20 minut w 180ºC. Smacznego.

Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com