TARTA I BABECZKI BANOFFEE

12 lutego

Od dawna chciałam zrobić tą tartę, ma w sobie wszystko co uwielbiam: daktyle, banany, śmietankę kokosową. Jest to zdrowsza wersja oryginalnego banoffee pie. Połączenie składników jest mega smaczne i baaardzo słodkie. Możecie zrobić w formie babeczek lub tarty. Ja zrobiłam tartę i zostało mi ciasta na 2 babeczki :)
Składniki:
  • 220g mąki (u mnie kokosowa i jaglana pół na pół)
  • 50g ksylitolu
  • 50g masła
  • 2 jajka
  • 150g daktyli
  • 2 banany
  • puszka mleczka kokosowego (włóżcie na noc koniecznie do lodówki)+ksylitol.
Masło roztopcie w garnuszku z ksylitolem. Do mąki dodajcie jajka i przestudzone masło. Zagniećcie ciasto.
Daktyle zalejcie wrzątkiem tak, aby woda je lekko przykryła i odstawcie na pół godziny.
Ciastem oblepcie formę do tarty lub foremki do babeczek uprzednio wysmarowane olejem. Ponakłuwajcie spód ciasta widelcem. Pieczcie w 180ºC ok 15 minut.
Jak macie mało wody w daktylach to zblendujcie je razem z tą wodą na krem.
Ze schłodzonego mleczka kokosowego potrzeba nam tylko tej stałej części, wodę wylejcie. Stałą część przełóżcie do miski, dosłodźcie wg uznania i zmiksujcie przez parę sekund, a powstanie śmietanka.

Na upieczony spód wyłóżcie krem z daktyli, na to pokrojone banany, na górę śmietankę kokosową. Możecie posypać wierzch ciemnym kakaem. Smacznego :)

Może Ci się spodobać

0 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com