DOMOWE MLEKO KOKOSOWE

27 lutego

Robiliście już kiedyś mleko roślinne? Jest bardzo fajną alternatywą dla mleka krowiego , można dodać je do kawy lub zrobić na nim pyszne śniadanie, np. owsiankę. Niestety sklepowe mleka roślinne są dosyć drogie i często zawierają niepotrzebne dodatki zagęszczające lub są słodzone. Z roślinnych mlek najbardziej przypadło mi do gustu mleko kokosowe i taki mam dzisiaj dla Was przepis. Koszt zrobienia takiego mleka w domu jest śmiesznie niski a mleko jest pyszne. Jeśli mamy zrobić mleko roślinne to pamiętajcie o wyborze dobrych wiórek kokosowych bez konserwantów, niestety niewiele jest takich. Ja swoje zamawiam przez internet w dużych paczkach, te bez konserwantów prawdopodobnie dostaniecie również w Lidlu.
Składniki:
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 4 szklanki przegotowanej gorącej wody

Wsypcie do miksera wiórki kokosowe i zalejcie wodą. Odstawcie na 2 godziny, po czym zmiksujcie porządnie ok 3-5 minut. Odcedźcie mleko przez sitko lub gazę. I gotowe! :) Mleko możecie przechowywać w lodówce ok 4 dni.  

Może Ci się spodobać

1 komentarze

Polub mnie na facebooku :)

Instagram

Napisz do mnie

Zapraszam do bezpośredniego kontaktu w sprawie wymiany doświadczeń, sugestii do bloga oraz fajnej współpracy :)

ewazieln(at)gmail.com